Alweer 1,5 week in Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Eversdijk - WaarBenJij.nu Alweer 1,5 week in Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Eversdijk - WaarBenJij.nu

Alweer 1,5 week in Afrika!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Haaaii,

Eindelijk de mogelijkheid om jullie weer eens wat te vertellen over mijn avontuur hier in Afrika.
Momenteel op stage, waar de Wifi het wel goed doet. (In tegenstelling tot ons hotel)

Laat ik bij het begin beginnen...
Woendag 18-02 zijn we naar Waterfront geweest. Een prachtige plaatsje met leuke winkeltjes, terrasjes etc.. Ook hebben we daar het sea aquarium bezocht. Meteen al haaien en pinguins gespot, haha.

Donderdag 19-02 zijn we met de kabelbaan de Table Mountain op gegaan. Wauw, wat is dat een prachtige plek!!! Jullie hebben vast al een foto op Facebook voorbij zien komen. We gingen heel optimistisch naar boven in een korte broek en hempje, maar het was echt ijskoud op de top! Foutje!

Vrijdag 20-02 en zondag 22-02 zijn we naar Camps B geweest. Een prachtig zandstrand met een prachtig uitzicht. Wat opvallend was, was dat er haast niemand in het water ging. Toen ik met mijn voeten in het water ging wist ik ook meteen waarom, Brrrrr... Toch even snel een duik genomen, kan ik dat ook weer vertellen.

Zaterdagavond zijn we naar Longstreet geweest, lekker op stap met een flinke groep Nederlandse jongeren.

Afgelopen maandag 23-02 zijn we gestart op stage.
Ik loop stage in Grade 1, dat is in Nederland groep 3.
Nog nooit eerder heb ik groep 3 gehad, dus dat is wel erg leuk.

Het is wel wennen hoor.... De discipline die ze hier hebben, ongelofelijk!
Momenteel heb ik vooral veel kleine dingetjes gedaan, veel geobserveerd en geholpen in de klas. Eens kijken of ik volgende week al wat lesjes kan geven.
Het Engels gaat me tot nu toe goed af. Ik kan me goed verstaanbaar maken en ik begrijp mijn mentor en de kinderen gelukkig goed.

Vanmorgen heb ik een jaarplanning in het Afrikaans getypt, dus ik kan al aardig wat woordjes, super leuk!

Verder is het onderwijs hier heel anders dan in ons eigen kikkerlandje. Veel discipline, heel veel. Ook dragen alle kinderen een uniform en zijn de leerkrachten een stuk strenger.
Ik ben benieuwd wat me allemaal nog te wachten staat hier, ik hou jullie op de hoogte.

Verder gaat alles dus goed hier. Ik heb helaas al wel ontstoken ogen gehad, maar met druppels van de apotheek hier, is het nu al ver over gelukkig! :)

Verder wil ik iedereen bedanken voor de leuke en lieve berichtjes die jullie me sturen. Ik kan niet altijd meteen reageren i.v.m. de slechte Wifi.

Ik zal zo snel mogelijk wat foto's proberen te uploaden, want ik wil ze heeel graag met jullie delen.

Veel liefs van mij en alle kinderen hier!

En dit zingen ze over een klein half uurtje:

Goeiemiddag, goeiemiddag,
Nou is al ons werkies klaar.
Almal gaan vinnig huis toe,
Om te rus en te baljaar.

Doeiiiiiii!



  • 25 Februari 2015 - 15:09

    Renesta:

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Stuur maar snel wat foto's dan kan Jorn je zien. Hij snapt er niks van dat jullie nu allebei weg zijn! ;)
    Have fun!

  • 25 Februari 2015 - 16:22

    Corné:

    He meis,

    leuk dat je het zo goed naar je zin hebt daar. we kunnen niet wachten op je foto's. uitkijken daar he?!

    veel plezier en succes met je stage

  • 27 Februari 2015 - 13:45

    Pauline:

    Nou hartstikke leuk Kimmie! Gelukkig gaat het Engels praten je ook goed af, waar je natuurlijk wel een beetje zenuwachtig voor was in het begin. Als je weggaat daar kun je het wss nog beter dan moi! ;-)
    Benieuwd naar alle foto's!

    Hier alles z'n gangetje. Zonnetje laat zich af en toe even zien. Wij zijn hier dus allemaal hartstikke jaloers!

    Nou we appen nog! En indd je reacties zijn niet zo snel, dus ik dacht ik zal zelf even kijken of ze nog een verslag heeft geplaatst en jawel!! Hihi Dikke kus

  • 01 Maart 2015 - 21:54

    Liesbeth Van Aert:

    Echt super dat je het zo naar je zin hebt meid. Het lijkt me zo byzonder. Ik ben benieuwd naar de foto's. Geniet van iedere dag. Heel veel groetjes, ook van Sabine x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

In de periode van 16 februari t/m 16 mei 2015 verblijf ik in het mooie Zuid-Afrika. Ik loop hier stage op een basisschool in het kader van mijn opleiding, de pabo. Op deze blog zal ik wekelijks een verhaaltje schrijven over mijn ervaringen hier! Veel leesplezier.

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 3414

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 16 Mei 2015

Stage in Kaapstad!

Landen bezocht: