De eerste dag in het warme Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Eversdijk - WaarBenJij.nu De eerste dag in het warme Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Eversdijk - WaarBenJij.nu

De eerste dag in het warme Afrika

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteren zijn we in iets meer dan 11,5 uur van Amsterdam naar de luchthaven in Kaapstad gevlogen. We hadden zo'n 20 min. vertraging door bevroren vleugels, waardoor we niet meteen op konden stijgen.
We werden in Kaapstad netje opgehaald en naar ons hotel gebracht.
Het appartementje wat we eigenlijk geboekt hadden zit vol, dus we moesten even opsplitsen. Hoe dit wordt opgelost, is nog even spannend vandaag... (met de mentaliteit van hier...!)
Na vanmorgen een beetje te hebben uitgeslapen, zijn we (op het warmste moment van de dag) 'even' om boodschappen geweest. En jawel, ook hier kennen ze een Spar!
Sommigen van jullie vroegen zich af wat de prijzen hier zijn, nou het is even duur en misschien nog wel duurder dan in Nederland. Daarentegen kun je wel 'lunchen' voor een kleine €10,- voor drie personen.

We wilden vanmiddag nog even naar het Waterfront gaan, maar we moeten dus afwachten hoe het opgelost gaat worden met de kamers.

Verder is het vandaag 33 graden, in de zon nog wel een tikkeltje warm denk ik zomaar. Er is geen airco op de kamer, dus dat is wel even flink wennen.

Morgen is een spannende dag, dan worden we voorgesteld op onze stageschool. Hopelijk weten ze daar inmiddels in welke groep we komen :)

Hopelijk is alles snel opgelost en kunnen we ons echt gaan settelen hier. Voor nu al erg veel verschillende indrukken, maar het gaat vast super worden hier.

Veel liefs vanuit Kaapstad!

• 17 Februari 2015 - 17:23

Lizette :

Hey Kim leuk verslag hopelijk appartement snel geregeld. Veel plezier samen!

• 17 Februari 2015 - 17:57

Frans Verhoeven :

ik ben blij dat je goed bent aangekomen het was een leuke carnaval met 35 wagens en je kreeg de groeten van anja en naomie en lana is een hele dag hier geweest en je kreeg de groeten van opa en oma

• 18 Februari 2015 - 11:01

Pauline:

Haha Kimmie, het is ook altijd prijs als jij ergens heen gaat! Ze hebben nooit de geboekte kamer voor je klaar! ;-) Hopelijk is het snel opgelost. Veel plezier op stage en groetjes aan die meiden. X

• 18 Februari 2015 - 20:21

Evelien De Jager:

Hoi Kim

Goed om te horen dat jullie veilig aangekomen.
    Straks zitten jullie in een heerlijk appartement. Veel plezier.

Groetjes

• 24 Februari 2015 - 15:50

Nelly Van Dongen:

Goed om wat van je te horen.

Veel plezier

Kim

In de periode van 16 februari t/m 16 mei 2015 verblijf ik in het mooie Zuid-Afrika. Ik loop hier stage op een basisschool in het kader van mijn opleiding, de pabo. Op deze blog zal ik wekelijks een verhaaltje schrijven over mijn ervaringen hier! Veel leesplezier.

Actief sinds 10 Feb. 2015