De derde week is van start. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Eversdijk - WaarBenJij.nu De derde week is van start. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Eversdijk - WaarBenJij.nu

De derde week is van start.

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Inmiddels is het alweer 2 maart en de derde week van mijn minor is van start.

Vanmorgen begon een beetje gek. De leerkracht van de andere Grade 1 stond vast in het verkeer, dus ik was op dat moment de leerkracht van de groep. Ik haalde de kinderen van het plein op en ging met ze naar de klas.
Gelukkig had ik enig idee hoe de dagen eruit zagen, maar ook mijn improvisatie skills moest ik toepassen, haha.
Pas om 09:30 uur was de leerkracht klaar om de klas weer over te nemen.
Wel weer een ervaring! En gelukkig is het me goed af gegaan :)

In mijn eigen Grade 1 heb ik de kinderen de letter 'e' van Eddy Elephant geleerd, super leuk.
Verder was het een hele warme dag, dus hebben het enigzins (nog) rustiger aan gedaan.

Morgen voorspellen ze 40 graden..... Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn in deze klaslokaaltjes.

Zaterdag staat er een Fun Fair op de planning, de meeste kinderen en al hun ouders, broertjes en zusjes komen naar de school. Wat het precies inhoud weet ik ook niet precies, dat zal ik volgende week vertellen.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Robbeneiland geweest. De boottocht heen was op een vrij oud bootje, de terugweg daar tegen in was op een catamaran, erg gaaf! Enthousiast voor op het dek gaan liggen, waardoor we kletsnat aankwamen in Kaapstad.
Onderweg hebben we zeehonden, pinguins, walvissen en dolfijnen gespot. Robbeneiland zelf was bijzonder om een keer gezien te hebben. We werden rondgeleid door een ex-gevangene.

Afgelopen zondag zijn we naar Camps Bay (het strand) geweest. Het waaide enorm hard, waardoor we niet op het zand konden liggen. Gelukkig was er een soort van park waar we heerlijk op het gras hebben kunnen genieten van de zon.

In de loop van deze week zal ik proberen wat foto's vanaf mijn hardeschijf te uploaden. (die ben ik vandaag vergeten..)

Tot snel!

Liefs Kim

(PS: Ik mis jullie stiekem wel een beetje hoor!)

  • 05 Maart 2015 - 15:08

    Pauline:

    Hee Kimmie

    Oh dat was wel een spannend moment denk ik dat je een klas met onbekende kinderen even onder je hoede kreeg! Gelukkig hebben die kinderen daar wat meer ontzag voor leerkrachten dan hier, dus dat scheelde vast weer een beetje in spanning ;-) Ze zullen je daar vast wat minder uitproberen dan hier.
    Echt een super leuke ervaring, walvissen en dolfijnen etc tegenkomen onderweg. Wil ik ook zo graag nog eens, weet nu in ieder geval waar ik heen moet. Je eerste boottochtje gelijk prijs! Haha

    Ik mis jou oook!! Snel facetimen, misschien lukt het straks nog wel even of anders morgen als je vrij bent.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

In de periode van 16 februari t/m 16 mei 2015 verblijf ik in het mooie Zuid-Afrika. Ik loop hier stage op een basisschool in het kader van mijn opleiding, de pabo. Op deze blog zal ik wekelijks een verhaaltje schrijven over mijn ervaringen hier! Veel leesplezier.

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 3408

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 16 Mei 2015

Stage in Kaapstad!

Landen bezocht: