Nog 6 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Eversdijk - WaarBenJij.nu Nog 6 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Eversdijk - WaarBenJij.nu

Nog 6 nachtjes slapen...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Over 6 dagen wordt een droom toch echt werkelijkheid, ik ga voor drie maanden stage lopen in Kaapstad!

Momenteel is het eigenlijk nog moeilijk te beseffen. Hier is het een graad of 7 buiten en na 11,5 uur vliegen kom je in een totaal andere wereld met 30 graden terecht.
Wat moet ik nog regelen?, wat gaat er in de koffer?, wie komen er nog langs?, zijn allemaal vragen die momenteel door mijn hoofd gaan. Een licht gevoel van stress dus!

Afgelopen weken hebben we op de HZ nog enkele voorbereidingsdagen gehad en ik heb samen met mijn reisgenoten, Anouschka en Veronique, ons onderzoek opgezet. Naast het stagelopen op een basisschool, is er een dag per week gereserveerd voor het doen van onderzoek.
Ons onderzoek gaat over de interesses van de Zuid-Afrikaanse leerlingen.
Dus: Waar zijn de kinderen in geïnteresseerd en hoe kunnen we deze interesses terug laten komen in de 'gewone' dagelijkse lessen?

Naast alle schoolzaken, het inpakken en de stress, is het ook al tijd voor afscheid nemen. Twee weken terug heb ik afscheid genomen van mijn ontzettend leuke groep 7/8 waarin ik afgelopen half jaar met heel veel plezier heb stagegelopen. Vandaag stuurde ze nog filmpje via whatsapp 'veel succes in Afrika', super leuk toch!

Ook heb ik vandaag mijn (voorlopig!) laatste training gegeven. Een leuk afscheid gehad en veel lieve en leuke reacties van zowel kinderen als ouders. Geëindigd met een 'grouphug' waardoor een grote berg kinderen ontstond met mij onderop.

Morgen ga ik de laatste spulletjes inkopen, ophalen en inpakken. Verder krijg ik nog wat bezoek. Ook ga ik me mentaal maar eens voorbereiden, want maandag vertrek ik toch echt!

Ik zal komende maanden sowieso één keer per week een reisverslag proberen te plaatsen waarin ik jullie hopelijk een beetje mee kan nemen in dit onwijs gave avontuur!

Leuk dat je me wilt volgen.

Liefs Kim

  • 11 Februari 2015 - 14:18

    Renesta:

    Niet te veel stressen!!! Het gaat allemaal goed komen! Voor je het weet ben je er...
    Ik zal je zeker gaan volgen!
    xxx

  • 11 Februari 2015 - 14:27

    Jacco:

    toen ik je ww kreeg ga ik je zeker weten nu elke dag volgen

  • 11 Februari 2015 - 14:54

    Evelien De Jager:

    Lieve juf Kim

    We gaan je volgen hoor.
    Veel plezier en lekker genieten.

    Groep 7/8
    Sint Maarten

  • 12 Februari 2015 - 20:47

    Nicole:

    Komt goed meis.. Heel veel plezier en ik ga je zeker volgen.
    En natuurlijk vooral genieten!!

    Liefs

Tags: stage, Kaapstad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

In de periode van 16 februari t/m 16 mei 2015 verblijf ik in het mooie Zuid-Afrika. Ik loop hier stage op een basisschool in het kader van mijn opleiding, de pabo. Op deze blog zal ik wekelijks een verhaaltje schrijven over mijn ervaringen hier! Veel leesplezier.

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 3405

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 16 Mei 2015

Stage in Kaapstad!

Landen bezocht: